Arad Rally 2010 - beszámoló
Radó István – Kovács Szilvia páros már szlovák bajnokok kategóriájukban, évek óta aszfalt pályákon versenyeznek, így esett a választásuk a román bajnokság utolsó előtti futamára, az aradi murva versenyre.
Elsősorban tesztnek szánták ezt a versenyt, maguk tesztelésére és a KUMHO gumik tesztelésére. Pisti évek óta nem ment murván, így kíváncsi volt, ennyi kihagyás után hogyan sikerül helytállni. A KUMHO murva változatát csak egy rövid teszt erejéig tudta használni, most jó alkalomnak tűnt egy teljes versenyt, éles helyzetben végigcsinálni, verseny körülmények között látni a gumi adottságait. Elmondhatjuk, hogy Pisti és a gumi is jelesre vizsgázott, hiszen, ha nem történik a 8. gyorsasági szakaszon a technikai hiba (gömbcsukló törése a bal első keréknél, anyagfáradás), amiért a verseny feladására kényszerültek, komoly esélyük lett volna a kategóriát megnyerni, amelyben 16 versenyzőpáros küzdött a dobogóért. Pistiék végig a kategória első helyén voltak, tehát Pisti nem felejtett el murván menni, több négykerekes autót is maga mögé utasított és a KUMHO murva gumi is képes lett volna a győzelemre, most a gyenge láncszem sajnos az autó volt. A szerviz parkban többen odamentek, érdeklődve nézték milyen gumi van az autón.
Radó Pisti:
Minden percét élveztem a versenynek, jól esett újra murván menni, Szilvi hibátlanul navigált, a gumival nagyon meg voltam elégedve, minden jól működött, élen voltunk, vezettük a kategóriát, a kiesés pillanatában majd egy perc előnyünk volt, de technikai sport lévén néha ezzel is számolni kell. Köszönet a szerelőknek – Burián Mikinek és Szőcs Attilának – kár, hogy a gyorsaságin nem lehettek ott, mert akkor pár perc javítás után folytathattuk volna a versenyt. Külön köszönet Attilának a tolmácsolásért és Czabajszki Andrásnak aki az idei évben kiemelkedő segítséget nyújtott a Kumho verseny gumikkal és az autó felkészítésében való részvétellel.
Radó Pisti:
Nagy szerencsénk volt, semmi előjel nélkül, egy hosszú egyenes végén tört el a gömbcsukló, még csak meg sem ütöttem a kereket, azt kapta, amit egy murva versenyen kapni szokott, a gyorsasági célja előtt egy kilométerrel fordult ki a bal első kerék, ha kanyarban történik, nagyobb baj is lehetett volna belőle. Nem tudtunk mit csinálni, a verseny feladására kényszerültünk.